lunes, 14 de octubre de 2013

"Detallets d'història" El llenguatge dels para-sols

En l'època victoriana hi havia molts tipus de llenguatges, els del ventall, el de les flors, el de les joies, etc. Aquest cop parlarem sobre el llenguatge propi dels para-sols.

El llenguatge dels para-sols



Quan un home estava enamorat i volia parlar amb la seva novia, però no podia, utilitzaven aquest llenguatge per poder parlar, en secret, sense ser descoberts.

  • Portar-lo elevat a la mà dreta: Estic disposada!
  • Portar-lo elevat a la mà esquerra: Vull que hi hagi un acostament per part teva!
  • Portar-lo tancat a la mà esquerra: Ens trobem a la primera cruïlla!
  • Portar-lo tancat a la mà dreta: Segueix-m’he!
  • Posar-lo sobre l'ombro dret: Pots parlar-m’he.
  • Acostant-se’l: Parlarem.
  • A la punta dels llavis: M'estimes?
  • Tancant-lo: Em vull desfer de la teva companyia.


Com veieu hi havia molts llenguatges diferents i no se com les senyoretes d'aquella època podien recordar-se de tots els significats. Tot plegat ho fa molt misteriós i interessant, es un bon apunt per escriure una novel·la i posar-hi aquests detallets.

Si teniu algun dubte o alguna cosa que vulgueu preguntar, d'aquest tema o de qualsevol altre, no dubteu a fer-ho, ens veiem en el pròxim detallet d'història.

Salutacions ^^


No hay comentarios:

Publicar un comentario