Hola a tots, en el “Detallet
d’història” d’avui seguirem parlant sobre l’infància
i els diferents mètodes que tenien d’educació diferenciat
per el sexe. La diferencia entre la gent humil i la gent de classe
alta es reflecteix en l’educació que reben els seus fills.
Els primers passos de l’infància
i un incís en l’educació
L’univers asexuat de la primera
infància:
El tema dels nens petits sempre s’ha
reservat a les mares, y per tant havia sigut feminitzat: els nens i
les nenes anaven vestits igual, amb vestit i cabells llargs fins als
3-4 anys o més encara.
Les joguines per als nenes es van anar
fent cada cop més populars amb el temps. A les classes acomodades
n’hi havia en abundància i a la ciutat començaven a proliferar
els grans magatzems que tenien seccions corresponents per a cada
joguina. En canvi al camp no era tan popular, la gent més humil i
treballadors feien ells mateixos les joguines, encara que
comportessin riscos com ara que el nen es fes mal amb alguna part.
Les nines van ser molt populars, al
començament bastant asexuades eren importants en el univers infantil
y estaven destinades a la distracció.
Educació( un petit incís):
L’educació primària, molt
poc institucionalitzada, anava a càrrec de les mares, incloent
l’aprenentatge de la lectura on s’utilitzava el mètode
Jacotot. L’educació dels nens i les nenes es diferencia
amb l’edat. En el cas dels nois entra en escena el pare, complint
la funció de preceptor en el cas de les classes burgeses, així com
de Mestres d’aprenentatge professional o de cap d’equip en les
famílies obreres. L’atenció que es dedica a les filles es
excepcional, menys en alguns ambients intel·lectuals, amb freqüència
protestants. Alguns dels nois i de les noies van cap a Alemanya per
perfeccionar els seus estudis i es col·locaven en bones
posicions tals com preceptors o institutrius en famílies angleses o
alemanyes.
En les filles es desenvolupaven
més els sentiments paterns, sense la competitivitat que oposa entre
sí dos fills. No falten les jovenetes que amb ganes
d’emancipar-se es decideixen, en contra de la seva mare i del que
representa, pel model masculí. Algunes de les relacions entre
familiars eren tenses i desagradables, però en altres casos tota la
família es portava de meravella, com passa també avui en dia.
El paper de les filles:
Les mares de classe burgesa tenien el
deure i l’obligació de cuidar de les seves filles, eren les
encarregades d’educar-les perquè es poguessin casar
adequadament. Les instruïen per iniciar-les en el món, en la moral
i en Déu. Les mares tenien una pesada missió: casar a les seves
filles. Era com una carrera, les noies tenien que ser presentades i
assistir a multitud de balls i recepcions, apart de les classes de
piano i les de brodat sense un altre objectiu que aquest.
En el camp on vivien les classes humils
i treballadores, l’aixovar materialitza i simbolitza totes aquestes
preparacions pel matrimoni. Les filles més grans i properes a
ocupar el seu lloc són les que més afecta la mort d’aquesta.
Com veieu la diferencia entre
l’educació que rebien les noies, per part de la seva mare,
com la que rebien els nois era molt diferent. Alguna d’aquestes
accions, per part dels pares, podia causar malestar als fills
que volguessin alguna cosa diferent.
Seguirem explicant més coses
sobre l’entorn dels nens i més coses sobre l’educació en
el següent “Detallet d’història”, espero que us hagi
agradat.
Salutacions :3
No hay comentarios:
Publicar un comentario